Porsche Type 60 (Codenaam V1 en V2)

 

De V1 is een limousine, gebouwd door Reutter en de V2 is een Cabriolet, gebouwd door Drauz
Ze werden gebouwd in 1935/1936
Voorzien van een luchtgekoeld boxermoter van 900 cc (boring * slag 70 * 64) van 22 PK
Wielbasis 2400 mm

 

Deze werktekening is gedateerd 23 april 1934
(5-sitzer Limousine)
 
   

Op deze tekening blijkt dat het oorspronkelijke ontwerp uitging van een centraal ruggegraat-chassis.
Het chassis zou verder van hout zijn.
 
   

Gebaseerd op het eerdere NSU-prototype hier het onderstel voorzien
van de 2 cylinder 2takt boxermoter
 
   

Al duidelijk zichtbaar de buizen waar zich de torsiestaafvering in
bevind.
 
   

Het chassis van de IIIA-0426 wordt hier beproefd.
 
   

Een van de eerste proefritten in de omgeving van Stuttgart
 
   

En natuurlijk moet er ook getankt worden
 
   

Ferdinand Porsche( of Herbert Kaes) houdt een fles wijn omhoog.
 
   

De IIIA-34027 en de IIIA-34026
Ergens onderweg...waarschijnlijk het Zwarte Woud
 
   

5 februari 1936 in het Zwarte Woud
 
   
 
   

De V2 (Cabriolet) met aan het stuur Ferry Porsche en daarnaast mevrouw Ferry Porsche.
Foto gemaakt in 1935 in Tübingen
 
   

Deze foto is gemaakt in 1937. De auto deed dienst als "dienst-auto"
voor de Porsche-zaak. De koplampen zijn verplaatst naar de spatborden.
 
   

Ook een foto uit 1937, er zijn zelfs bumpers toegevoegd.
 
   

Links een VW30(IIIA-37000) en rechts een V1 (IIIA-34993).
Op de achtergrond weer het huis van de familie Porsche.
 
   


Dezelfde auto's nu van achtere gefotografeerd.

 
   

En van voor.